Succesvolle klantverhuizing naar het nieuwe Data & Cloud Center

Interconnect

Onlangs zijn wij verhuisd naar ons nieuwe hoofdkantoor en Data & Cloud Center in Den Bosch. Het verhuizen van klanten gebeurt niet in één dag. Om de verhuizing voor zowel Interconnect als voor haar klanten in goede banen te leiden, is er een projectteam opgezet. Projectleider Jan-Willem gaat in een interview in op de voorbereiding van de verhuizing, het meenemen van de bedrijfsstrategie van onze klanten en hoe het gehele proces is verlopen.

Voorbereiding verhuizing

“Het verhuizen van klanten was nodig omdat ons voormalige datacenter in Den Bosch binnenkort volledig wordt gesloten”, begint Jan-Willem. Hij legt uit dat de gehele verhuizing geen klein project is geweest: “Bedrijven verhuizen niet even van het ene datacenter naar het andere. In vele gevallen zijn organisaties afhankelijk van de hardware en data die zij in een datacenter onderbrengen.”

Dat een verhuizing in het algemeen vaak risico’s met zich meebrengt, is geen geheim. Het veilig verhuizen is cruciaal voor de bedrijfscontinuïteit van onze klanten. Er is er dan ook alles gedaan om dit in goede banen te leiden en de risico’s te vermijden. Jan-Willem: “Als trusted advisor en kennispartner is het van belang dat wij de klant adviseren en ondersteunen met de kennis en ervaring die wij in huis hebben. Om dit te bewerkstelligen, hebben wij van tevoren een checklist met aandachtspunten naar de klanten gestuurd. Mede dankzij deze checklist konden onze klanten zich goed voorbereiden op de verhuizing en wisten ze wat ze te wachten stond.”

Toekomstgericht: bedrijfsstrategie klanten

Naast de checklist die onze klanten hebben ontvangen, is er tijdens het project ook gekeken naar de bedrijfsstrategie van klanten. Met het realiseren van ons nieuwe Data & Cloud Center, hebben wij ook een nieuw modulair portfolio opgezet. Dit resulteert in toekomstgerichtheid, ook voor onze klanten: “Ons nieuwe Data & Cloud Center voldoet aan de nieuwste wensen en eisen op het gebied van data en hardware opslag. Hierdoor hebben wij de mogelijkheid om ons samen met onze klanten te richten op de toekomst.”

Door de nieuwe mogelijkheden is er tijdens het proces samen met de klant gekeken naar de toekomstvisie: “Je kunt als organisatie kijken naar de huidige situatie. Echter, om te groeien is het voor een organisatie van belang om mee te gaan met steeds sneller veranderende behoeftes in de markt. Hierin is een passende bedrijfsstrategie leidend. Een IT-infrastructuur partner die meedenkt in de mogelijkheden op basis van de bedrijfsstrategie is dan ook geen overbodige luxe. Dit zagen wij ook in. Interconnect staat voor bereikbaarheid, betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Dit hebben wij, door in gesprek te gaan met onze klant over de nieuwe mogelijkheden in ons Data & Cloud Center, opnieuw weten uit te dragen.”

Het verloop van de verhuizing

Door alle getroffen voorbereidingen en de uitgebreide gesprekken die er zijn gevoerd met klanten, is de gehele verhuizing redelijk vlekkeloos verlopen. Op de vraag wat er is opgevallen tijdens het proces, reageert Jan-Willem met een lach: “Er zijn klanten die je bijblijven. Zo zijn er klanten geweest die de verhuizing tot in de puntjes hadden uitgewerkt in een eigen checklist. Een die er leek op die van ons. Dit is mooi om te zien, omdat je zo weet dat ook het voorbereidende werk invloed heeft gehad.”

Een toekomstbestendige strategie?

Wilt u weten wat ons nieuwe Data & Cloud Center en onze modulaire IT-oplossingen voor uw toekomstbestendige bedrijfsstrategie betekenen? Bel ons dan voor een kennismakingsgesprek of voor een private tour door het datacenter: 073 88 000 00. Of neem contact op via onze website.